הממשלה "מתגבשת"; בנט: "עצרנו את המדינה מגלישה לאסון"

איתי גדסי 1 Comment on הממשלה "מתגבשת"; בנט: "עצרנו את המדינה מגלישה לאסון"

בשעה זו מתקיים אירוע הגיבוש לחברי הקואליציה, על רקע המחלוקות והמשברים הרבים הפוקדים את הממשלה ובצל ההקלטות של שקד ושל בנט שנחשפו לאחרונה. לפיד: "מריבות לא מעניינות אותנו". בנט: "בכל קואליציה יש רעשים"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90     
12:19
28.04.24
יונתן שורק No Comments on בערב שביעי של פסח שומעים ורואים את שירת הים • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע התגברות המשברים והמחלוקות בממשלה, הקואליציה מקיימת בשעה זו אירוע גיבוש לחבריה. האירוע מתקיים בעיר מודיעין, לשם הוא הועתק לאחר סערה שהתעוררה בעקבות הכוונה שהייתה בתחילה לקיימו במסעדה בלתי כשרה (ולהביא אוכל כשר מבחוץ).

הנעדרים הבולטים מהכנס: שר המשפטים סער, שר הבריאות הורוביץ השוהה בחו"ל וחברי רע"מ ובראשם עבאס. גם מוסי רז ממרצ, איבתיסאם מראענה מהעבודה ואביר קארה מימינה נעדרים.

שר החוץ, יאיר לפיד שוחח עם כלי התקשורת מחוץ למקום אירוע הגיבוש והתייחס להקלטות השרה שקד: "דיברתי עם נפתלי, איילת וכל מנהיגי הקואליציה. המריבות, ההדלפות וההקלטות לא מעניינות אותנו עכשיו", אמר לפיד.

שרת הפנים, איילת שקד אמרה לכלי התקשורת: "אירוע נחמד, יוזמה מאוד יפה, בשבוע הבא יהיה לנו תקציב. הכל בסדר, רגוע, תחת שליטה. לפעמים אנשים עצבניים וזה בסדר, טבעי ואנושי".

מעט לאחר מכן, נראו לפיד ושקד מסתודדים בצידי האולם.

שר הדתות מתן כהנא התייחס להערכתו של בנט, כפי שנחשף אמש – ואמר: "ברור שתהיה רוטציה".

ראש הממשלה, נפתלי בנט נשא דברים באירוע הגיבוש ואמר: "ראשית אני רוצה להודות למי שארגנו את הארוע, בעיקר החברה׳ מיש עתיד שנרתמו. תודה יאיר – על ההרתמות היום ובכלל. אין כמוך.

אני כבר מרגיש יותר מגובש. הגיבושון הזה תופס אותנו ברגע רועש במיוחד. העיתוי היה צפוי אבל קודם כל, אני רוצה להציע קצת פרופורציה: בכל קואליציה יש רעשים. זה אמר לזה וההוא אמר כך על ההוא. אנחנו חיים בעידן שבו אין שהות. אין חצי יום עד שהעיתון נסגר, כדי לחשוב, להתייעץ, להרגע. הרשת תמיד פתוחה והתגובות הרבה פעמים מהבטן ולא מאה אחוז מהראש.

אבל חברות וחברים, האחריות שלנו אחרת כי אנחנו קואליציה אחרת.  זו לא עוד ממשלה. אנחנו היינו האצבע בסכר שעצרה את המדינה מגלישה לאסון, למערכת בחירות חמישית, לעצירת תפקוד מוחלטת והחלשות דרמטית של המדינה, בכל הפרמטרים.

אלה היינו אנחנו, וחלקנו שילם ומשלם על כך מחיר יקר. פוליטי, חברתי ואפילו אישי. צריך להבין את זה ולגלות רגישות והתחשבות.

תראו, מהרגע שהוקמה הממשלה, אף אחד פה לא נח לרגע. כל מערכות המדינה חזרו לתפקד בשיא הכח, גלגלי השיניים מסתובבים. יש לנו כמה ימים קריטיים לפנינו. לצד השני יש משימה אחת -למנוע מאיתנו להעביר תקציב. במשימה הזאת, כמו שאתם רואים – ואפשר להעריך שכולנו נראה בימים הקרובים – כל האמצעים כשרים.

אין תרגיל שלא ינסו עלינו. אין פייק שלא יסופר. אין ספין שלא ישודר. זה חלק מהמשחק, הכל בסדר. הסיפור הוא לא הצד השני, הסיפור הוא איך אנחנו נתמודד עם זה. מה אנחנו נשדר לציבור.

אני מבקש מכם, מכולנו, שני דברים: כושר עמידה. לכותרות יש טבע שהן חולפות עם הניוז סייקל של מחר. מה שנראה סוף העולם היום מחר כבר יצטרכו לגגל כדי להיזכר.

הדבר השני שאני מבקש מכם הוא – להתרומם מעל המפלג. הרי זה העקרון המארגן שעומד בבסיס החיבור הזה בין כולנו: יש כל כך הרבה דברים שאפשר לקדם לטובת אזרחי ישראל, יחד, בהסכמה, בשיתופי פעולה בממשלה ובכנסת.

על האופן שבו ניצחנו את הדלתא בלי סגרים – במאמץ הרואי – אין מחלוקת. על הורדת מחירי המזון אין מחלוקת. על שיפור יחסי החוץ של ישראל אין מחלוקת. על מיליארדים לתחבורה ציבורית, מטרו בגוש דן, שיקל משמעותית על הפקקים – אין מחלוקת. על רתימת היכולת הטכנולוגית שלנו למאבק העולמי בשינוי האקלים – אין מחלוקת. על המאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית, בטרגדיה הזאת.

‏‎בין היתר, מכונסים פה חברי כנסת מעולים, אנשים מדהימים שעובדים לילות כימים כדי לקחת את מדינת ישראל למקום טוב ויציב יותר. חשוב לי להגיד לכם תודה. אני יודע כמה קשה אתם עובדים. התקציב הזה הוא שלכם. ליו"ר הקואליציה, עידית סילמן, לסגן יו"ר הקואליציה, בועז טופורובסקי, לכל יושבי ראש הסיעות, אני שומע ורואה את העבודה שלכם, אתה משנים את מדינת ישראל. לכל יושבי ראש הועדות השונות, שמנהלים ביד רמה את העבודה הפרלמנטרית, ולכל חברי הכנסת, שבלעדיכם, מדינת ישראל הייתה הולכת אחורה.

אני מבקש מכם – עד התקציב וגם אחריו – לשקף החוצה את מה שנעשה פנימה. את האמת. אתם יודעים, מרקל בשיחת הטלפון הראשונה בינינו, לא הרבה אחרי שנכנסתי לתפקיד, נתנה לי שתי עצות זהב.

האחת, לא להניח שמה שאמרו לך שאמרו עליך, אכן אמרו עליך. יש בסביבה פוליטית דינמיקה כזאת של יצירת חשדנות וטיפוח אויבים. אבל רוב בני האדם הם אנשים שוחרי טוב. לא קמים בבוקר ומחפשים לריב. נראה לך שמישהו היה לא בסדר, תן לו מרחב של ספק, תברר איתו ישירות.

העצה השניה היתה – לא לריב בפני צד שלישי, אם זה ראש הממשלה או התקשורת. יש ארוע – כנסו לחדר, תריבו קצת, תתפייסו ותמשיכו הלאה,לא צריך קהל – איילת ויאיר. אני מודה שוב לכולכם שבאתם לכאן היום, בואו נתגבש", סיים בנט.

אמש נחשף בערוץ 12 ציטוט דרמטי של ראש הממשלה, בו הערך כי הממשלה לא תמלא את ימיה וכי הסכם הרוטציה לא יתקיים.  בציטוט שנחשף, אמר בנט כי הוא "מעריך שהרוטציה לא תתקיים. הממשלה תתפרק בסבירות לא מבוטלת, בין התקציב לבין מועד החילופים ממגוון סיבות".

בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה לפרסום, כי: "כפי שאמר מן הרגע הראשון – ראש הממשלה בנט יקיים את הסכם הרוטציה במלואו. השותפות עם רה"מ החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, מתבססת על אמון הדדי ועל הגינות.

לקראת העברת התקציב, שמבטיח את יציבות הממשלה, מתפרסמים, כצפוי, ציטוטים שונים מתקופות שונות, שנאמרו כהערכה בלבד. התקציב יעבור והשותפות תימשך", מסרו בלשכת ראש הממשלה.

שלשום נחשפו הקלטות בהן נשמעה בכירת ימינה, השרה איילת שקד מותחת ביקורת חריפה על שר החוץ לפיד באומרה כי הוא גורם נזק דיפלומטי לישראל בתפקידו המדיני. גם שקד העריכה כי הרוטציה לא תצא לפועל.

סערת הקלטות שקד: "כל שבוע לפיד עושה פיגוע ואף אחד לא יודע"

בהקלטות, נשמעה שקד אומרת כי "לפיד הוא אדם שטחי. כל שבוע הוא עושה פיגוע ונפתלי מחלץ". שקד אף מתחה ביקורת על שר הביטחון, בני גנץ ואמרה כי הוא "גרוע מלפיד: "הוא לא ראש ממשלה, הוא יפרק את העסק".

שקד הגיבה אמש לדיווח: "הדברים נאמרו בשיחה סגורה בשעת כעס לאחר שפורסמו תדרוכים נגד השרה. השרה שקד מצרה על הדברים ומצטערת אם פגעו במישהו".

בלשכת שר החוץ לפיד מסרו כי הוא ושקד דיברו ויישרו את ההדורים ביניהם: "אנשים מתרגזים לפעמים, לא צריך לעשות עניין מכל שטות".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בנט חולה הנפש, וכל ממשלתך ההזויה שחיים בללה לנד, בעוד מספר חודשים לא רב, אתם עפים לכל הרוחות, חבורת נוכלים רמאים.